Om kampagnen

Kampagnen skal sætte fokus på en adfærd, som kan have store konsekvenser for både trafiksikkerhed og trafikafvikling.

Efterårets kampagne afvikles i uge 40 og 41. Kampagneindsatsen består blandt andet af asfaltgrafik i udsatte kryds, kampagnefilm mv. på Facebook, plakater i byrummet og politikontrol.

Kampagnemateriale

YouGov har udarbejdet en analyse for Aarhus Kommune, der kortlægger aarhusianernes viden om reglerne for gult-kørsel.

Læs analysen fra YouGov her

COWI har i forbindelse med kampagnen Aarhus Bremser for Gult estimeret, hvor ofte aarhusianerne kører over for gult eller rødt lys.

Læs hele rapporten fra COWI her

Aarhus Kommune udsendte 01.10.2018 en pressemeddelelse, da efterårets kampagne blev skudt i gang.

Læs pressemeddelelsen her

23.04.2018 udsendte Aarhus Kommune en pressemeddelelse om kampagnen.

Læs pressemeddelelsen her

Kampagnelogo til fri download

Hent logoet her